close
تبلیغات در اینترنت
۵ آهنگ برتر گیتار

گیتارستان

۵ آهنگ برتر گیتار

اهنگ گیتار,گیتار الکتریک,برترین گیتار,گیتارکولی,گیتار اسپانیایی,دانلود اهنگ گیتار,گیتار غمگین,اهنگ برتر گیتار,

در این مطلب به برسی ۵ آهنگ برتر گیتار خواهیم پرداخت و ویدیو های مرتبط با این آثار ها نیز قرار گرفته شاید این آثار از نظر شما و اکثریت مردم آثار زیاد جالی نباشن اما نظر بزرگان موسیقی بر خلاف ما هست و این ۵ آثار به عنوان ۵ آثار برتر گیتار معرفی شدهاز نوازندگان عادی گرفته تا ستارگان برنده ی جایزهی گرمی، تقریبا تمام گیتار پستها می توانند از یک آهنگ به عنوان سنگ محک خودشان در اوایل دوران فعالیت موسیقایی ش ان نام ببرند. آهنگی که گیتارنوازی فوق العاده ای دارد – چه بی کلام باشد، چه تکنوازی و چه ریفی به…

۵ آهنگ برتر گیتار

گیتارستان

۵ آهنگ برتر گیتار دانلود کاور با اندازه اصلی
کد 24
توضیحات :

در این مطلب به برسی ۵ آهنگ برتر گیتار خواهیم پرداخت و ویدیو های مرتبط با این آثار ها نیز قرار گرفته شاید این آثار از نظر شما و اکثریت مردم آثار زیاد جالی نباشن اما نظر بزرگان موسیقی بر خلاف ما هست و این ۵ آثار به عنوان ۵ آثار برتر گیتار معرفی شدهاز نوازندگان عادی گرفته تا ستارگان برنده ی جایزهی گرمی، تقریبا تمام گیتار پستها می توانند از یک آهنگ به عنوان سنگ محک خودشان در اوایل دوران فعالیت موسیقایی ش ان نام ببرند. آهنگی که گیتارنوازی فوق العاده ای دارد – چه بی کلام باشد، چه تکنوازی و چه ریفی به… ادامه متن

در این مطلب به برسی ۵ آهنگ برتر گیتار خواهیم پرداخت و ویدیو های مرتبط با این آثار ها نیز قرار گرفته شاید این آثار از نظر شما و اکثریت مردم آثار زیاد جالی نباشن اما نظر بزرگان موسیقی بر خلاف ما هست و این ۵ آثار به عنوان ۵ آثار برتر گیتار معرفی شده
از نوازندگان عادی گرفته تا ستارگان برنده ی جایزهی گرمی، تقریبا تمام گیتار پستها می توانند از یک آهنگ به عنوان سنگ محک خودشان در اوایل دوران فعالیت موسیقایی ش ان نام ببرند. آهنگی که گیتارنوازی فوق العاده ای دارد – چه بی کلام باشد، چه تکنوازی و چه ریفی به یادماندنی – می تواند برای یک فرد عادی الهامی برای شروع نوازندگی باشد. یا برای افرادی که گیتار می نوازند، می تواند انگیزهای باشد که آنها را برای رسیدن به کمال ترغیب کند. مسلما محدود کردن آثار بزرگ به فهرستی ده تایی امری شخصی ست، ولی هیچ کس نمی تواند منکر این امر شود که آهنگ های موجود در این فصل، که به ترتیب تاریخ پخش شان فهرست شده اند، تأثیر عمیقی بر تعداد فراوانی از گیتاریست های مشهور و گمنام داشته و چند نسل از نوازندگان را تحت تأثیر قرار دادهاند.

۱-Minor Swing اثر جنگو راینهارت

برای نمایش موسیقی کولی چه چیزی بهتر از آهنگی در گام مینور؟ “Minor Swing اثر جنگو راینهارت هنرمند گیتار آکوستیک، همه ی ویژگی های موسیقی جاز – کولی را دارد، آن طور که به توضیح این ویژگی ها کمک می کند، تکانت های سریعی که بر بالا و پایین فرت برد می خرامند، نت های مضراب خوردهی مرتعش نواخته شده، نت های بند شدهی کم ولی عاطفی و اکتاوتوازی های ملودیک تکنوازی این اثر جنگو با آکوردهای نواخته شده به صورت جداگانه بر سیمهای بالا آغاز می شود و پیش از رسیدن به نخستین پاساژ، که ترکیبی از آرپژ و جملات مختصر ملودیک است، سبکی تقریبا بانجو تنوری را بر می انگیزد. می توانید بلافاصله – از طریق تریپلت های تزیینی، زخمه های تیز و بندینگ های پر روح – اقتداری را که به تکنوازی اش می دهد، بشنوید. بندینگ های جانگو در متن جاز و بر گیتار آکوستیک نواخته شد، ولی در آن دوران، دههی ۲۰ میلادی، پیش درآمدی بر بیانگری نوازندگان بلوز الکتریک یک نسل بعد بود. جانگو در کوروس های دوم و سوم تک نوازی با به کارگیری جملات لطيف خرامان، از پایین به بالای دسته می رود و لاین های روشنی را با تحریرهای سریع، نواختن تریپلت سیم، ویبراتوهای سریع بر صداهای طولانی و بندینگ های ظریف ولی تأثیرگذار تدارک می بیند. همنوازی آخر، دنیایی از تکنیک استه: باز کوبی آکوردهای بانجو، آکورد ترمولوی مضراب خورده که در نهایت با اسلاید به پایان می رسد و بازی کروماتیک نزولی با پیکنوازی سریع که قدرت مضراب زنی متناوب را به نمایش می گذارد. جنگو این آهنگ را که احتمالا معروف ترین اثر اوست، با اکتاونوازی به شیوهی زخمه های دوبل به پایان می رساند. جنگو، در سایر آهنگ های سریع تر و با استفاده از تکنیک های نمایشی تر نواخته است، ولی “Minor Swing مجموعه ای بی نقص از ابتکارات ملودیک، جمله بندی های بی نظیر و کلکسیونی از تکنیک هایی ست که وی به معیار نوازندگی سبک آکوستیک – جاز بدل کرده است.



ویدیو

۲- Crossroads  اثر کریم

بدون شک اریک کلاپتون که گیتارنوازی بلوز الکتریک مادی واتر و بی. بی. کینگ را گرفت و آن را به سبک overdrive [گونه ای دیستورشن تغییر داد، پیشوای جریان راک – بلوز دهه ی ۶۰ میلادی بود. “Crossroads که در ۱۹۶۸ به صورت اجرای زنده ضبط شد، نسخهی بازنوازی شدهی آکاور سه نفری قدرتمند گروه کریم از آهنگ اکوستیک رابرت جانسون، افسانهی بلوز دلتا است و تکنوازی های شگفت انگیز کلاپتون در آن در اینجا دو تا از آن تکنوازی ها)، الهام بخش ادی ون هالن و تعداد بی شماری از گیتاریست های دوران آفرینش راک دهه های ۶۰ و۷۰ و ۸۰ میلادی بود. کلاپتون قطعهی آغازین اینتروا آهنگ را با استفاده از آمیختن فرم های ریتمیک پایین دسته ی با ترکیب سیمهای آزاد، نت های دوبل و آکوردهای آرپژی نواخت. وی این قسمت از آهنگ را با انتقالی یکپارچه از ریف های ریتم به لیک بلوز تکنتی گرم در بالای دسته به پایان برد. پس از آن که سه قسمت ورس ترانه را می خواند (بله، این آهنگ را خود او خوانده است!)، نخستین تکنوازی آهنگ را – طرحی کلاسیک از بندینگها و لیک های بلوزی که گامهای ماژور و مینور پینتاتونیک را با قاموس نامه ی کلی بلوز مخلوط می کند – می نوازد. پس از خواندن قطعه ای دیگر، به تکنوازی گرمی بر بالای دسته می پردازد که به قشر استراتوسفر آسمان – در فرت بیستم – میرسد که رگباری از بندینگهای خمیده، ویبراتوها و نت های متحد است ، این تکنوازی از تکنوازی قبلی کمتر ملودیک و ژستی تر، ولی به همان اندازه قدرتمند و کلاسیک است. این آهنگ در سبک بلوز الکتریک است که با شوری بی نظیر و بی قیدی آزادانه همراه با تکنیک و ذائقه ی استاد نواخته شده است

۳- Stairway to Heaven اثر لدزپلین










“Stairway to Heaven” پدر بزرگ تمامی آهنگ های هارد راک است و عرفان، سنت فولک انگلیسی، بلوز و هارد راک را در آهنگی راک یکپارچه، گرد آورده است هر کدام از پله های پلکان» شاهکارهای کوچک به یادماندنی ریف های گیتار، برگرفته از استعداد خلاقانهی جیمی پیج گیتاریست است که وقتی یکی از بنیانگذاران گروه الد زپلین بود، گیتاریست تمام و کمال استودیویی و متخصص ریف های راک اند رول محسوب می شد. این آهنگ با تکنوازی کونترپوان با گیتار آکوستیک – کمابیش به سبک موسیقی کلاسیک – آغاز می شود و چند فلوت ریکوردر که گروه سازهای همنواز را تشکیل می دهند، نت پیوسته یکنواختی را می نوازند. این ترکیب آهنگی شبیه نغمه های کلیسایی موسوم به مادر یگال می آفریند. این قطعه، پاساژ زخمه زنی با انگشت آکوستیک تمثیلی و محبوبی است که در فروشگاه های موسیقی سراسر دنیا سرزنش ها را بر می انگیزد ازيرا کمی کلیشه ای است. البته این موضوع تقصیر آهنگ نیست. هر چه که از آغاز اجرای این ترانه ی ۸ دقیقه ای به پایان آن نزدیک تر می شویم، بر تعداد سازهای همنواز افزوده می شود. این سازها که از گیتار آکوستیک گرفته تا گیتار برقی ۱۲ سیمی را در بر می گیرند، به ازای هر مصرع از متن ترانه، آکورد سیم آزاد می نوازند. این فعل و انفعال جنجالی بین گیتار الکتریک ۱۲ سیمی و گیتار آکوستیک، یادآور دوران فولک دیگری است که به نام کراز بی، استیل و نش شهرت یافته است. تکنوازی گیتار ۲۰ میزانی در حدود شش دقیقه در آهنگ حضور دارد و یکی از شاخص ترین و شناخته ترین قطعات گیتارلید در همه ادوار است. پیج، قطعه را با بندینگ نت سفید بیان مندی شروع می کند و در پی آن، نتهای نزولی دولاچنگ سیال می آید. چند میزان بعدی، اجرای جملاتی را در بر دارد که پیج غالبا از گام مینور پینتاتونیک لا کشیده، با استفاده های آزادانه از انواع hammer-on ، پول آف، بندینگ و ویبراتو – همگی برای اثرگذاری کلاسیک – صداهایی روان تر خلق کرده است. وی سپس به منظور پایان دادن به ۱۶ میزان نخست، با استفاده از ریف نت تکراری با نقطه ی اوجی دیوانه وار، به بالای دسته در پوزیسیون سیزدهم می جهد. در پی این ریف، نتیجه بندی متنوعی آمده است: چهار میزان گیتار لید با کلام که قسمت اسلاید افزوده شده ای را که صدای ناله های صوتی می دهد، پر می کند. پلکان (Stairway) سمفونی هارد راک گیتارها، ليد و ریتم است که با تکنوازی گیتار جاویدان پوشیده شده است.

ویدیو

۴- Gayotte l and II اثر کریستوفر پارکنینگ

پس از آندرس سگوبیا، جولین بریم و جان ویلیامز و بعد از آنها، کریستوفر پارکنینگ، استعدادهای برتر نسل سوم گیتاریست های کلاسیک بودند. پارکتینگ بسیار تمیز مینواخت، چنان که گویی ماشین است، ولی مثل آدم آهنی یا بی احساس نبود. وی به سبب ثبات تزلزل ناپذیر افسانه، تعبیر کامل “باخ» بود. قطعه ی ضبط شدهی پارکینگ باخ مینوازد، از سوی کمپانی EMI / Angel در سال ۱۹۷۱، لحن شاهکار و وفور بی نقص تکنیکهای وی را نشان میدهد. گاووته (Gavotte) گونه ای رقص فولک مربوط به عصر رنسانس است، ولی معمولا این اصطلاح برای موسیقیدانان به معنای موسیقی ساخته شده برای رقص است. سوئیت های باخ (که در دورهی باروک می زیست) شامل موومان های متفاوتی است که همگی نام خود را از انواع رقص هایی گرفته اند که الهام بخش آهنگها بوده است ،دو گاووته اثر يوهان سباستین باخ، سوئیت ویولنسل شمارهی ۵، در این قطعه ی ضبط شده.

۵-Hotel California اثر دایگلز

 

دانلود نت و تبلچر هتل کالیفرنیا






گروه دایگلز گروه کانتری – راک کالیفرنیای جنوبی با دسته ای از آهنگ های موجود در صدر جدول است که آثار گیتار خوش نوای گروه را نشان میدهد. سپس جو والش، راکر عصبی و کهنه کار پیشین گروه جیمز گنگ، برای استحکام بخشیدن به لحن گروه به آنها پیوست، نخستین اثر پخش شده پس از پیوستن والش به گروه، آلبوم پر سر و صدای Hotel California بود و از نظر شش نوازنده ی گروه، آهنگ تکی با همین عنوان مهمترین دستاورد گروه بود. این روایت کابوس وار اتاق های یک طرفهی مسافرخانه ( هر وقت بخواهید می توانید اتاق ها را تحویل دهید، ولی هرگز قادر به ترک آنجا نخواهید بود که در توالی آکوردی اسپانیایی تنظیم شده بود، اثر خیالی ساخته شده از قطعات گیتار بود که رویکردی تقريبا ارکسترال را به بخش های گوناگون اثر نشان میداد . حتی بیشتر از آنچه در Stairway to Heaven لد زپلین وجود داشت. در شروع، آهنگ با قطعهی آکوستیک ۱۲ سیمی آرپژ و بارم بندی شده، یک بار در توالی آکوردی نواخته می شود و سپس گیتار آکوستیک که نتهای تکی طولانی تر و پایدارتری را می نوازد، به آن می پیوندد. قطعه ی گیتار ۱۲ سیمی در طول ورس ادامه می یابد. قطعه ی الکتریک با صدای خراشیده، جایگزین صدای گیتار ۶ سیم و قطعه ی الکتریک دیگری نیز در حال نواختن آرپژ به صورت استاکاتو به آنها اضافه می شود. درنیمه ی راه ورس اول، دو گیتار دیگر نیز اضافه می شوند و به نواختن اصوات دیستورت پایدار می پردازند. در همین حال نیز به خودی خود شش گیتار مجزا در آهنگ مشغول نواختن اند و ما حتی ورس اول را رد نکرده ایم. تمام بخش ها به شکل هنری تنظیم شده اند، بنابراین بافت آهنگ به هیچ وجه ناهنجار نیست. در کوروس اول، گیتارها برای نواختن قطعه ی لید هارمونیک میان جملات خواننده، از نقش های ثابت خود خارج می شوند. این قطعات پرکننده تا ورس و کوروس بعدی نیز امتداد می یابد و با گذر زمان توسعه می یابد و فراگیرتر می شود. پس از ورس سوم، بخش تکنوازی زیبای گیتار هنری که تا محو شدن آهنگ ادامه می یابد، شروع میشود. هشت میزان نخست را دون فلدر نواخته است و هشت میزان دوم را جو والش. سپس آنها پیش از رسیدن به بخش آرپژ نزولی هارمونیک، به بده بستان در میزان برای هر نفر می پردازند. با این که سبک آن دو متفاوت است . فلدر بیشتر لیکهای سبک کانتری مینوازد و والش به هارد راک گرایش دارد – هر کدام از تکنوازی ها در جای خود یک اثر کلاسیک است. البته آنها در زمینه ی رویکرد و حس آن قدر با یکدیگر هماهنگ اند که گویی کل ۱۶ میزان را یک نوازنده نواخته است. قطعا، هر دو تکنواز به یکدیگر گوش می کردند و به نوازندگی دیگری واکنش نشان می دادند. تصور دو گیتاریست بهتر از دون فلدر سرورانگیز و جو والش الهام بخش در آن دوران دشوار است. این موضوع که آنها تکنوازی ها را پشت به پشت هم مینواختند و توان شان را با گامهای آهستهی هارمونی به هم می پیوستند، شاهدی بر هنر همکاری است، در جایی که تکنوازی متحدشان بسیار ارزشمندتر از مجموع بخشهای مجزای آن است.



منبع : آرنوس موزیک

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

مخصوص حرفه ای ها

- برخی از پست های سایت ویژه هستند؛ برای مشاهده این نوع پست ها نیاز به رفتن به صفحات جداگانه از سایت را دارید.
-این پست ها مخصوص نوازندگان حرفه ای و اساتید محترم بوده و شما نوازندگان محترم نیازی به تمرین و مشاهده این پست ها را ندارید.

مطالب ویژه